Fit and Health


Scrie un comentariu

Schimbările din viața noastră. Ghidul celor 9 pași esențiali

 

changinghabits-550x556

Schimbarea este prezentă în viața noastră încă din burtica mamei și până la finalul călătoriei pământene: schimbăm mediul intrauterin cu cel pe care îl avem ulterior, schimbăm culoarea ochilor la puțin timp după ce mama nu ne mai alăptează (valabil doar în unele cazuri, ce-i drept), schimbăm culoarea părului, schimbăm idei, schimbăm lucrurile care ne creează disconfort, schimbăm soț, schimbăm….

Și până la urmă, schimbarea este bună, cu atât mai mult când începem să îndreptăm lucrurile pe care le-am făcut prost până la un moment dat. Sigur, aici e vorba de conștiință, noțiune care lipsește din vocabularul multora dintre noi toți (din nefericire).  A schimba înseamnă să ieși din zona aceea de confort, zona periculos de plăcută pentru anumite persoane, care se ghidează tehnica struțului (aceea a ascunderii capului in nisip).

Dar ce faci când totuși TREBUIE să începi să schimbi ceva în modu – ți de viață?! Ei bine, conform anumitor specialiști într-ale psihologiei (v-am spus doar că nu inventez eu acum roata!) există niște pași pe care trebuie să-i urmăm, astfel încât toată trecerea/ schimbarea să nu fie totuși o….povară.

În ordinea numerelor de pe tricouri 🙂 :

1. Este o vorbă din popor cum că: unde-s doi, puterea crește! Tot așa este de preferat să avem  lângă noi un Prieten bun (am scris cu majusculă pentru a se înțelege că vorbim despre adevăratul prieten), căruia să-i împărtășim planurile noastre de schimbare și care, la o adică, să ne tragă de urechi dacă deraiem de la…”subiect”;

 

2. Vă mai amintiți cifra 3?! 3 fete de împărat, de 3 ori peste cap, balaurul cu 3 capete… etc. Întotdeauna când vrem să începem să schimbăm niște obiceiuri proaste (bine, nu proaste, ci care ne fac nouă rău), ne gândim la…primele 3. Însă aici vine sfatul specialiștilor, în sensul că: fiecare meteahnă trebuie tratată Separat de celelalte, altfel intervine gândul frustrant: ”am renunțat la X, am renunțat la Y, am renunțat la Z, păi la câte să mai renunț?!”

În momentul în care am reușit să înlăturăm un obicei rău vom trece la celălalt. Apoi nici aceste obiceiuri rele nu s-au format toate în același timp, deci dați-vă timp pentru Cucerirea redutelor, pe rând, veți fi mult mai motivați, în acest fel,să le abordați pe toate.

3.  Cumpăna dintre ani este momentul în care facem….promisiuni și planuri pentru anul ce va să vină, nu-i așa?! Știți câți le respectă după prima jumătate a anului?! Doar 50% dintre aceștia. Așa că ….dacă tot vă propuneți ceva….respectați-vă cuvântul față de voi însevă (înșivă).

4. Trebuie să vă așteptați să mai și ”deraiați” de la traiectoria propusă, este uman și logic să se întâmple acest lucru, DAR să nu vă descurajeze!!!

 

5. Oferiți-vă mici recompense pentru fiecare cucerire făcută! Motivează!

 

6. Conform cercetărilor din ultimul timp, se pare că după 3 săptămâni (tot cifra 3, vedeți?! 😀 ) se formează un nou obicei (21 de zile), dar la fel de bine aceleași cercetări au evidențiat faptul că există și excepții de la această regulă. Anumite persoane au nevoie de mult mai mult timp, până la 2 luni chiar, pentru a-și forma un nou obicei. Acordați-vă timp, nimic nu se întâmplă peste noapte sau….ieri!

 

7. Restricțiile și interdicțiile nu fac decât să inducă frustrare, iar creierul eliberează hormonii de stres. În loc să renunțați la ciocolată de tot, mai bine mâncați o singură tabletă de ciocolată neagră pe zi, reducând apoi zilele, până la a mânca o tabletă de ciocolată pe săptămână!

 

8. Dacă timp de o săptămână am renunțat la unul dintre obiceiurile rele, pe care ne-am propus să le înlăturăm, nu înseamnă că procesul s-a încheiat, ci este doar dovada faptului că stă în puterea noastră să controlăm modul de viață, îmbunătățindu-l.

 

9. Ultimul, dar nu cel din urmă pas, este acela de a vă stabili obiective mici, realizabile într-o anumită perioadă de timp (evident mult mai scurtă), decât să vă propuneți un obiectiv major până la sfârșitul anului (spre exemplu). Obiectivele mici se realizează mult mai ușor, motivându-vă pentru ceea ce va urma.

A, era să uit: de astăzi începem schimbarea, nu-i așa?!

 

Lângă voi permanent,

RoseAnna

Anunțuri